Selasa, 25 November 2014

Krabi 2013

kisahnya bermula pada 2013,dimana aku telah di pelawa mengikut ride ke Phuket Bike Week oleh seorang rider scram masa kat Melaka time tu..Apa yang buat kami teruja lagi,seorang editor Majalah Kapcai juga akan turut bawak kami masuk ke siam sana tu..kami start tayar tonggeng jam 11.00 malam dar R&R Sungai Buloh seperti yang telah dijanjikan.

Jom layan gambar semasa aku nak ke sana.


                               
                                   
                                   
                                     

gambaran kami di R&R Tapah..


waktu malam memang tak ade gambaran la...
gelap tak nampak ape
so...simpan kamera dalam beg la nampaknyeeee



             
sampai tempat insuran kt Changlun ni jam 7.00 pagi.
tempat ni memang betul2 tepi jalan raya.

                                       







kami buat insuran kt sini depa kata murah sikit...
RM16.00 untuk seminggu.jadi laaa...bkan nak lama2 pun kt siam tu..







ok...
selesai sudah buat insuran,kami terus ke Arau,dimana kami akan singgah sebentar kat masjid AL-MURSYID.sementara nak tunggu rider2 yang lain sampai,ada yang lelapkan mata,ada yang mandi,ada yang lapor diri kat bini.hehehehe.Perjalanan nak ke siam,tidak melalui bukit kayu hitam,tapi sebaliknya kami mengikut Wang Kelian dan Satun.














WELCOME TO THAILAND








uit...dah kenape tu bro??
"dont wory geng..moto gua ni manja sikit,gua nak ganti plug ngan ganti kabel clucht je..nasib baik gua bawak 3 kabel,5 plug"
terbaik la bro...mmg terperinci untuk perjalanan yang jauh...






Mad Duha



AMIR




BOB






JIN KAPCAI



AUDY




PIDOWT


Perjalanan dari Wang Kelian sejauh 472km.
perjalanan kami terhenti kt Krabi,sebab kami sepakat untuk bermalam disana...




Mak ai....Krabi lagi 149km lagi.Tak pe..kita pelan-prlan kayuh.



Singgah masjid jap.nama masjid tu aku dah lupa apa namanya.






Tu diaaaa...gambar sebangai kenang-kenangan untuk aku dan rakan-rakan yang lain



Meh aku perkenalkan sorang2..

kiri sekali adalah Pidowt.kami ingat die ni budak siam..

Yang seluar merah menyala tu la Jinn kapcai.Editor majalah yang bawak aku sampai Krabi dan Phuket..

Belakang seluar merah,BOB rakan sepejabat aku..
Yang tengah-tengah tu la Abang Gebua..hehehehe...
Belakang aku,abang bu (amir rakan sepejabat)..

Dua dari kanan tu,namanya Insan...Kami gelar die otai kt jalan-jalan dalam siam ni.
Dan yang kanan sekali,Mad Duha..die pun otai gak.nak tgk cara die organise budak-budak nak ke siam,bolehla tgk kt blog die.malayregime.blogspot.com




Kami sampai kt Ketam Besi dalam lingkungan pukul 8.30 malam.lepas ronda2,kami sergah tempat makan makanan islam,yang terletak betul2 berhadapan CITY HOTEL.selepas perkena nasi ngan air,kami semua gerak ke Ao Nang Beach untuk bermalam di sana.Apa yang menariknya kt Ao Nang beach ni,die betul2 berada di tepi pantai.kalau nak g scuba ke,Poda island ke,semuanye bermula di situ.Beli tiket kt situ,naik bot pun kt situ gak..lepas berpusing2 mencari hotel yang murah,akhirnya kami dpt bilik yang paling murah kt Ao Nang Beach tu.


view bilik hotel yang kami duduk.600bhat untuk 1 malam,bersmaan RM60 duit kita.
Pagi tu kami ronda2 untuk cari serapan pagi.perkena nescafe ngan nasi goreng je..nak lebih-lebih,takut jap lagi time bawak motor nk ke Phuket,sayup je mato...hahaha









Ini lah serapan pagi kami.jadi la...asalkan dapat alas perut.depa kata,"jangan sumbat banyak-banyak...sat lagi kita nak perkena ayam golek siam..."
tu diaaaaaa.....ayam golek siam katenyeee..



Cantikkan??
sikit sangat??
kang aku letak banyak2 gambar,korang tak nak pergi...so biar gambar yg sikit ni je yang buat korang nak pergi sendiri tengok suasana kt sana....next post aku cerita lagi perjalanan kami nak ke phuket..ayam golek!!!

adiosss...





Yang Benar,
Abang Gebua

Tiada ulasan:

Catat Ulasan